Щоб визначити найпопулярнішого баскетболіста нашого часу, досить зайти в соціальні мережі і подивитися, у кого з гравців найбільше передплатників. Ми склали рейтинг найвідоміших баскетболістів в світі, заснований на кількості їх передплатників в Інстаграме і з’ясували, чому саме ці баскетболісти так популярні. У списку найзнаменитіших ікона стилю сучасної НБА, перший спортсмен-мільярдер і найвідоміша борода Асоціації.
10. Джеймс Харден – 9,9 млн передплатників
Захисник «Х’юстона» став MVP НБА в сезоні 2017/2018. Однак Джеймс привертає увагу не тільки чудовою грою, а й своїм зовнішнім виглядом. У 2009 році Харден почав відрощувати бороду, і з тих пір густа рослинність на обличчі стала його фірмовою відмітною рисою. Тепер «Борода» не тільки прізвисько Хардена, а й об’єкт для творчості уболівальників.
9. Кобі Брайант – 10 млн
Всі 18 сезонів кар’єри Кобі Брайант провів в «Лейкерс». Команда з Лос-Анджелеса завжди знаходиться під пильною увагою уболівальників, в числі яких є і знаменитості. Наприклад, актори Джек Ніколсон, Ештон Кутчер і Леонардо Ді Капріо, співачка Ріанна, репер Snoop Dogg. Близькість Голлівуду наклала відбиток на Брайанта, який став зіркою і за межами баскетбольного майданчика. Вже після завершення кар’єри в 2018 році Кобі отримав премію «Оскар» за кращий анімаційний короткометражний фільм «Дорогий баскетбол». Брайант став автором сценарію і продюсером фільму.
8. Кевін Дюрант – 11,3 млн
Кевін Дюрант – один з найталановитіших гравців XXI століття. Він прийшов в НБА в 2007 році високим (211 см), худорлявим юнаків, але з першого ж сезону зарекомендував себе як «машина для набору очок». При цьому Дюрант залишався простим хлопцем, якого швидко полюбили фанати баскетболу. Зараз Кевін, крім колекціонування особистих і командних нагород в НБА, активно займається благодійністю: допомагає студентам, відкриває і ремонтує баскетбольні майданчики по всій країні.
У 2018 році за свою діяльність Дюрант отримав спеціальну нагороду NBA cares community assist award.
7. Шакіл О’Ніл – 12,6 млн
Шакіл О’Ніл завершив кар’єру гравця майже 10 років тому, але він і сьогодні залишається одним з найзнаменитіших і відомих баскетболістів в світі. Ще під час виступів в НБА Шакіл показав себе справжнім шоуменом. Він активно знімався в кіно (в основному в комедіях), записував реп-альбоми і брав участь в показових боксерських поєдинках. Зараз О’Ніл працює аналітиком і провідним на одному з головних спортивних каналів США – ESPN, де у нього є своя програма Shaqtin A Fool. Крім того, Шакіл періодично грає діджей-сети.
6. Кайра Ірвінг – 13,2 млн
Ірвінг – наймолодший представник даного рейтингу, йому всього 27 років. До цього віку він уже встиг пограти в одній команді з Леброном Джеймсом, стати чемпіоном світу, Олімпійських ігор і НБА. Кайра володіє одним з кращих дриблінг в Асоціації. Можливо, тому компанія Pepsi запросила Ірвінга знятися в своїй рекламній кампанії. Розігруючий виконав роль старого дядечка Дрю, який обігравав молодших суперників на вуличних майданчиках.
Реклама мала таку шалену популярність (4 ролика набрали більше 100 млн переглядів), що затія вилилася в зйомки повнометражного фільму «Дядя Дрю».
5. Рассел Уестбрук – 13,7 млн
Уестбрук займає 2 місце в історії НБА за кількістю тріпл-дабл (набір гравцем в одному матчі в трьох статистичних показниках не менше 10 пунктів). На даний момент в активі Рассела 138 тріпл-дабл. Рекорд належить Оскару Робертсону (181 тріпл-дабл).
Вестбрук, або, як його ще називають уболівальники, Містер Трипл-дабл, закохав у себе любителів баскетболу не тільки феноменальною статистикою. Рассел – ікона стилю і фрік сьогоднішньої НБА. Його вбрання неодноразово потрапляли на обкладинки модних журналів.
Захоплення Уестбрука одягом призвело до випуску власної колекції. Пробна партія, виставлена в магазині Penn Automotive в 2017 році, була розпродана за 24 години.
4. Дуейн Уейд – 14,3 млн
Дуейн Уейд – один з найяскравіших атакуючих захисників в історії НБА. Завдяки яскравому і вибухового стилю гри баскетболіст отримав прізвисько «Спалах».
У 2005 році Уейд разом з Шакілом О’Нілом привів «Майамі» до першого в історії франшизи чемпіонства. На шляху до фіналу в серії з «Чикаго» Дуейн отримав сильний удар стегна, але повернувся на майданчик і допоміг завоювати «Хіт» путівку в вирішальні матчі. Самовідданість, а також феноменальне виступ у фіналі проти «Детройта» привели до сплеску уваги ЗМІ та зростання популярності Уейда.
Згідно з рейтингом Холлінджера, виступ Уейда в фіналі проти «Детройта» було названо найбільшим з часів злиття НБА і АБА. Рейтинг Холлінджера оцінює ефективність гри баскетболіста за хвилину. Враховує як позитивні, так і негативні дії гравця.
Згодом Дуейн ще двічі ставав чемпіоном Асоціації, проте через часті травм так і не розкрив свій потенціал в повній мірі.
Уейд поряд з Уестбрук також є іконою стилю НБА. На відміну від Рассела, Дуейн не шокувати публіку викликають нарядами, однак це не завадило йому раз по раз потрапляти в рейтинги від Esquire, GQ і інших модних журналів.
3. Майкл Джордан – 18,4 млн
Майкл виходив у стартовій п’ятірці, набирав під 30 очок за гру і з першого сезону в НБА став улюбленцем уболівальників навіть на гостьових майданчиках. Лише через місяць професійної кар’єри Джордан з’явився на обкладинці одного з найпопулярніших спортивних журналів США Sports Illustrated з заголовком «Зірка народилася».
Майкл отримав прізвисько «Air Jordan» за свій неймовірний стрибок. Згодом прізвисько лягло в основу іменного бренду, розробленого компанією Nike, з якою у Джордана був укладений контракт на рекламу баскетбольних кросівок. Новачок Майкл користувався такою популярністю, що Nike погодилися оплачувати штрафи за гру Джордана в їх кросівках Air Jordans.
Асоціація заборонила кросівки Майкла через агресивні квітів в оформленні та відсутності білого. Кожен матч Джордана в чорно-червоних Air Jordans, зроблених під колір форми «Чикаго», обходився Nike в 5 тис. Доларів.
Уже в першому сезоні в НБА (1984 рік) зухвалий новачок був обраний на Матч всіх зірок. Майкл завоював 6 титулів чемпіона Асоціації, 5 нагород MVP і переписав купу статистичних рекордів, що лише зміцнювало його популярність серед уболівальників.
Джордан не обмежився перемогами тільки на майданчику. У 1996 році він виконав головну роль в культовому фільмі «Космічний джем». При витратах на виробництво картини в 80 млн доларів збори склали понад 230 млн. Після завершення кар’єри Майкл став першим гравцем в історії Асоціації, який придбав клуб НБА ( «Шарлотт Хорнетс»). За оцінками Forbes, Джордан також став першим спортсменом-мільярдером. При цьому значну частину статків Джордан заробив завдяки контрактам з великими компаніями: Coca-Cola, Gatorade, McDonald’s.
2. Стівен Каррі – 26,5 млн
Стівен Каррі не став зіркою НБА з першого ж сезону. Талант розігруючого розкривався поступово. Вперше Каррі заявив про себе на четвертий рік перебування в Асоціації, коли він побив рекорд Рея Аллена за кількістю забитих триочкових за один сезон.
Популярність накрила Стефена з формуванням золотого складу «Голден Стейт». У 2015 році «Ворріорс» під керівництвом Стіва Керра на чолі з Каррі, Томпсоном і Гріном перевернули уявлення всієї НБА про баскетбол. Швидке напад, відсутність жадібності в атаці, переважання триочкових кидків дозволили «Голден Стейт» підім’яти під себе всю Асоціацію і через 40 років знову стати чемпіонами.
Стівен Каррі – лідер «Голден Стейт». Публіка полюбила його за неймовірні кидки з будь-яких положень і самих далеких дистанцій. У 2015 році Стефен завоював перше чемпіонство, а вболівальники вперше вибрали Каррі для участі у Матчі всіх зірок, і з тих пір він став завсідником цієї події.
1. Леброн Джеймс – 50,8 млн
Протягом усієї кар’єри баскетбольні експерти порівнюють Леброна Джеймса з Майклом Джорданом. Вже зі шкільної лави до Джеймсу був підвищений інтерес. За відправну точку до популярності став сезон 1999/2000, коли Леброн привів свою школу до титулу чемпіонів штату. По ходу турніру команда Джеймса не потерпіла жодної поразки в 27 матчах. А у фінальній грі 15-річний Леброн набрав 25 очок з 73 командних і став MVP плей-офф. У наступному сезоні побачити Джеймса в справі хотіли буквально все. Школі Леброна для домашніх ігор довелося зняти більший зал Акронского університету, щоб розмістити вболівальників.
За рік до дебюту в НБА Джеймс з’явився на обкладинці Sports Illustrated з підписом «Обраний».
Публікація дала неймовірний ефект. ЗМІ та вболівальники не давали ще юному Леброну проходу, а Adidas, Reebok і Nike мріяли підписати з ним рекламний контракт. Джеймс вважав за краще Nike, уклавши семирічне угоду на 90 млн доларів з бонусом за підписання 10 млн. «Обраний» перевершив за цими показниками Майкла Джордана, Шакіла О’Ніла і гольфіста Тайгера Вудса.
Очікування експертів, уболівальників і рекламодавців виправдалися: прийшовши в НБА, Леброн Джеймс став одним з найбільших гравців в історії Асоціації. Поряд з Джорданом він також вельми успішно веде бізнес, не тільки заробляючи нові трофеї, але і примножуючи свої статки.
Згідно зі списком Instagram Rich List, один рекламний пост на сторінці Леброна Джеймса обійдеться в 272 тис. Доларів. За цим показником він входить в топ-5 серед всіх спортсменів світу. На першому місці португальський футболіст Кріштіану Роналду – 975 тис.